Sommarlov.

De här dagarna har gått så snabbt. Jag har inte fattat att vi har slutat nian och att jag aldrig mer kommer ha en lektion med klassen igen. Det är så tråkigt att det knappast får vara sant. Men skolavslutningen var fin. Tårtor, tal och sång. Betygsutdelning också! Oj vad jag blev förvånad när jag öppnade kuvertet. Så glad jag blev. Haha, ja det där slitandet nu i tre år lönade sig bra. Jag vill bara inte sluta på Nilsholgerssonskolan. Så många fina kompisar, så bra lärare. Åh, jag blir vemodig. Alla älskade vänner. Jag tror inte jag kommer ihåg om jag åt någon tårta alls, jag tror jag kramade alla fina människor hela tiden.





På kvällen var det sommarfestival i vår lilla park här. Det spelades ganska bra musik i år. Inte lika bra som förra året förståss, då var det Salem al Falkir som spelade och sjöng. Det var underbart! Igår (tänk att det var igår!) sjöng Kapten Röd och Mange Smith. Flummade runt på stan gjorde jag, Ellen, Moa, Matilda, Yvonne och Maja också på kvällen. Så kul vi hade det. Vi red rygg och tog roliga bilder.



Efter sommarfestivalen övernattade Ellen i mitt rosa rum. Vi åt jordgubbar till frukost och sedan drog jag och Alice in till Malmö för att ta en shoppingrunda och titta på opera med familjen. Aida heter operan vi såg. Den var fin. Men  - som också vår lärare också sa i sitt skolavslutningstal - vi i klassen är svåra att imponera (ååh, var då:P Fasiken att vi har slutat), och jag märkte det idag när jag satt bland publiken på operan. Alla stirrade och var imponerade medan jag satt och räknade ut hur de gjorde sina små trix och trolleri med kulisserna.

Nu ska jag pömsa. Är bombtrött. Imorgon blir det en luuugn dag. Kanske lite sommarlovsmorgon också, för vad är ett sommarlov utan sommarlovsmorgnarna på barnkanalen:P? Ja, undra det:) Puss på er, bilder på allt och alla kommer upp imorgon:) <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0