Äntligen tbx framför min laptop!

Hejsan alla bloggare! Idag har jag varit i skoolan.. Ja, vi hade då TVÅ stycken engelska nationellaprov istället för ett! Väldigt surt:( Båda läsförståelse och hörförståelse. Det var inte bara jag som tyckte det va svårt att hänga med i svängarna, nästan alla sa att det var riktigt jobbigt. Hmm.. Men det är skönt att det är över nu. Vad har vi annars haft för ämnen idag? Ja, kanske inte så kul att veta men vi hade i alla fall hemkunskap, precis kommit hem därifrån proppmätt. Det va asgott. Haha.. Vi lagade någon slags pastaröra. Gottilligottgott! Förresten! Franskan blev inställd på grund av de nationella proven så jag slapp göra franskaprovet idag, men nu har min lärare ännu större förhoppningar på mig bara för jag har fått längre tid än dem andra:( Äsh! Får väl göra mitt bästa då. Det kan man alltid bestämma sig för:P
Om en timme ska jag ha utvecklingsamtal. Ja, man måste ju gå haha. Jag hade tänkt sticka ut på stan och leta upp en "Veckans Simrishamnare" men så blidde det inte:P jag måste förbereda med en massa frågor och kameran måste laddas igen. Batterierna tar slut ganska snabbt. Men frågorna ska jag ägna mig åt senare, nu ska jag skriva i bloggen. Jag har faktiskt gjort lite reklam i skolan idag hehe. Kanske inte reklam då men jag har tipsat alla att läsa bloggen. Hoppas någon kikar in ikväll. Nu ska jag lägga ut dagens klädval. Be right back:)

Sådär! Nu kan du se dagens klädval i bloggen! Det gick lite långsamt haha, var tvungen att fota mina skor också.

Ja, ikväll ska jag nog bara sitta och mysa framför en film eller datorn:) Ska fixa fram lite frukt också. Det är alltid nyttigt och gott. Påtal om gott! Jag smakade Sofias asgoda kolor. Asså hon hade inte gjort dem själv, haha man kunde missförstå mig där, men gud va dem va goa! Hade en kola med mig in på lektionen när vi skulle ha nationellt prov och det gick genast lättare ^^. (Får gå och köpa lite kolor senare idag, sugen på dem)

Oj! Nu har jag suttit här alltförlänge. Det är bara så kul att skriva en massa:P Haha jag brukar inte vara pigg på det annars. Men nu måste jag tyvärr avsluta. Kanske bloggar jag lite ikväll. Hehe, troligtvis gör jag det. Kan inte slita mig från datorn idag, inte igår heller för den delen. Haha. Förresten, innan jag sticker till skolan (utveckligssamtal) så vill jag bara säga att imorgon, läs då min blog för att då har jag, förhoppningsvis, lagt in Veckans Simrishamnare. Usch! Nä nu tycker jag att det ordet har gått och blivit lite långt. Hehe. Jag tror jag förkortar det till "V S". Ja, så gör jag! Nu ska ni läsare veta det att när jag nästa gång skriver "V S" så betyder det Veckans Simrishamnare. Haha, det påminner mig om WC. Men, men nu ska jag inte klistra fast vid laptopen, hej så länge och vi kanske ses på stan imorrn så klä dig fint! ^^
________________________________________________________________________________________
Heej, jag är tillbaka! Du trodde inte att du kunde bli av med mig så snabbt va:P Nej, skämta:) Men nu har jag varit på utvecklingssamtal. Haha, det gick suveräänt. Nu sitter jag här, med en snart uppdrucken iste och njuter av fredagen. Ja, nu är det helg och jag återgår från morgonpiss till morgontrött. Ja, nu ska Sally sova läänge på morrnarna:) Haha, skulle dricka ur flaskan men glömde ta av locket, ett vanligt misstag om man heter som jag heter ^^. Förresten! Efter det att jag och mamma var på skolan så kom jag på att jag skulle få ett par nya vårskor som jag först skulle ha på skolavslutningen så jag och mamsen drog till skoaffären och hittade ett par ursnygga svarta skor. Visst, egentligen hade jag bestämt mig för att bära vitt denna skolavslutningen eftersom jag alltid ananrs bär något svart (varför jag nu gör det:P) hehe men jag får väl ha nåt vitt annars. Tänkte på ett vitt fodral, eller grått? men jag vet inte riktigt. Vill inte ha så urringat, är inte så pigg på det även om jag passar ganska bra i det. Men jag ska lägga upp ett foto på skorna snart. Ska bara ta en klunk iste, love it!<3 Om du inte har testat det, då säger jag bara: KÖP NU ^^. Min kompis, Frida, som också var utklädd till skogsrå på spexfotot, tycker egentligen inte om iste men hon har blitt som jag: Kan inte få nog av det! :) Men det är ju bra. Hon testade det först på tågstationen i Malmö, ni vet där det finns ett så mysigt café där man kan beställa varm choklad med marshmellows och grädde, och drack upp ett helt glas med iste:P Haha, det var egentligen mitt glas men hon fick det för jag är ju så snäll:) Be right back, ska bara klicka mina skor!

Här har jag då några bilder, dessvärre är någon av den lite suddig:P Blixten från kameran reflekterades på skorna så det blev lite fel haha.

443677-30

              
 Vagabondskor <3


Visst är de fina? ^^ Men de ska inte på förrän skolavslutningen. Måste va fin då eftersom vi aldrig ska ha någon mer avslutning i denna skolan. Men jag ska klicka några bilder på alla tårter familjerna tar med sig:) Och jag hoppas verkligen inte att vi får myrinvadering i tårterna som vi fick förra året, fy vad äckligt det va! Ja så kan det gå om man har tårterna ute i naturen:P Hehe, eller på brunnen som vi kallar platsen vi håller oss på. Men jag längtar i alla fall bombmycket till sommarlovet även om det är sista terminen vi går kvar. Snyft.. Nej fy! Jäkla moppe, det kommer alltid förbi en moppe utanför vårt hus när man vill ha det lugnt och skönt. När jag till exempel (titta nu kom det en bil också!) ska sova, och har precis fallit in i någon halvsömn ska det dundra förbi en förbaskad moped och göra mig klarvaken igen. Inget kul, nej nej.. Fast jag kan ju egentligen inte klaga. De som bor i storstäder hör ju nästan alltid fordon utanför fönstret. När vi var i Italien kunde man hela tiden höra det oavbrutna ljudet av "brumm, svich, wrooom" utanför hotellet:P Haha, men jämför man det med S:hamn kan man inte klaga ett dugg. Så kag får ta den smällen ^^. Men de lynt som ja brukar säja:P haha. Ikväll, ja gissa vad vi ska äta då! Jag bestämde maten, tralalalala. Jo, vi ska nämligen ha lax, spenat och sparris. Inga kolhyderater sa jag när vi va på ICA, inga alls:) Där va jag förståndig, haha. Jag brukar alltid säga: "och så ska vi ha bernaisås, potatis och ris till" men så blev de inte denna gången minsann och da:P Nä nu börjar jag snacka en massa strunt. Vi går över till lite politik istället, skämta. Jag är inte så värst insatt i politik. Och inte vet jag vad jag ska göra på söndag kom jag på nu:) Kanske ta det lungt. Kanse baka något gott. Älskar att baka. Det är liksom alltid rätt tid för att baka, det kvittar liksom.
En vardagskväll började jag baka vid tiotiden. Hehe, sedan märkte jag att det stod i receptet att kaksmeten skulle ligga i kylen i en timme eller två så det va inte så passande. Haha! Nu kom jag att tänka på när jag hade med mig värsta kladdkakan till skolan. Gick runt med de i väskan för att jag och två kompisar sedan skulle äta den på lunchrasten. Typ alla frågade varför jag bar min väska som en bricka och fick då (MKT PINSAMT) säga att jag hade en kladdkaka i den och att jag skulle vara försiktig så den inte blev mosad. Men även om det blev lite pinsamt då och då vart smaken inte sämre! Den va riktigt god, jag hade också lagt i marshmallows. Shit vad gott det va!
Oj! Nu blev klockan halv åtta. Jag borde nog gå ner och äta nu. Men ha det så bra, jag blogar imorrn och lägger in "V S" då. Kommer du nu ihåg vad det betydde? ;) Haha! Hoppas det. Men puss och kram på er alla  läsare!

Kommentarer
Postat av: G-K

Haha flum :D det blir lite virrigt med allt blandat sådär men kul :) ses i morn. Kram

2008-04-07 @ 20:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0