Min olycksdag säger jag bara..

Nu går hela världen emot mig. Här satt jag i min säng, precis kommit tillrätta och läste i min ro när mamma ropade att mitt pass hade kommit. Och halvt vaken som jag va störtade jag upp (blev pigg på en sekund) och rusade ner för trappan, men vad mötte jag! Jo, ett fult pass med världens hemskaste bild! Okej, för det första ser det ut som jag aldrig har sett en kamera förut. För det andra så ler jag så mycket så mitt huvud ser tre gånger så stort ut än vad det egentligen gör (och det ska jag ta med mig på klassresa, nej fy)! Och det blir inte bättre av att jag glömt väcka Alice i tid för hennes repning. Hon skulle blitt väckt för en timme sedan. Jag såklart, jag sa:. "Ja, Sally har allt under kontroll" och lovade att väcka henne i tid. Men såklart satt jag uppflängd i min bok (som jag precis började på och har läst ut:P) och kom absolut inte ihåg vad jag hade lovat. Och antagligen kommer det fortsätta såhär dagen ut. Jag vet inte om jag ens vågar gå ut på min kvällspromenad. Antagligen kommer jag snubbla och skrämma livet ur  någon äldre dam eller så kommer jag gå vilse, upptagen av mina tankar. Nej, det är nog bäst att jag stannar inne. Jag kom och tänka på när jag snubblade på en förbaskad snöklump. Eller snubblade den kan man inte säga. Närmare sagt så snubblade jag pågrund av den. Jag fick för mig att ja skulle testa mina fotbollskunskaper och skulle, snyggt och smidigt få iväg den här snöklumpen en bit framför mig för att sedan sparka på den på nytt. Men nej, istället flyger jag halvt baklänges och sätter mig på rumpan och eftersom det var ganska mjuk snö (och geggig), såg det ju såklart ut som jag kissat på mig. Men jag kom snabbt på fötterna igen som tur va men gapflabbade för mig själv.. Hehe, ja folk undrade väl va det va med mig ^^. Men nu hör jag rop nerifrån att det är mat. Jag tror jag borde skynda mig ner, annars tror de väl att jag är bortrövad:P Ha det så bra, alla läsare, och kram på er!

PS. Jag jag har bestämt mig! Jag ska köpa en enkel klänningsmodell till skolavslutningen. Och gissa vad jag ska göra med den? Jag ska sätta på spets och rosetter. Det är sista skolavslutningen och inte får man se ut som andra heller ^^. Man måste ju drämma till med lite personlighet. Det sätter färg på denna gråa "vill-va-som-du" världen. Det låter väl super? :) Kramar! DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0